reklama
reklama

PKP kontynuuje prace na torach. Trasę Lublin-Warszawa przejedziemy w 90 minut

Opublikowano:
Autor:

PKP kontynuuje prace na torach. Trasę Lublin-Warszawa przejedziemy w 90 minut - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z LublinaO 20 minut skrócił się czas przejazdu pociągiem między Warszawą a Lublinem. To efekt dobudowy drugiego toru na mazowieckim odcinku Pilawa – Otwock. Dzięki kolejnym pracom podróż na trasie Warszawa-Lublin ma trwać 90 minut.
reklama

Na trasie między Warszawą a Lublinem od marca, dzięki podniesieniu prędkości przejazdu pociągów do 160 km/h., skrócił się czas przejazdu o około 20 min. Dobudowa drugiego toru na mazowieckim odcinku Pilawa – Otwock usprawniła podróże do stolicy Lubelszczyzny. Powstały m.in. przejścia podziemne z windami w Otwocku, Dęblinie, Puławach. Nałęczowie, Motyczu. Natomiast nowy przystanek Lublin Zachodni ma zapewnić dodatkowy dostęp do komunikacji aglomeracyjnej, regionalnej i dalekobieżnej. Poza tym, w miejscu największego ruchu przejazdy zlikwidowano i zastąpiono skrzyżowaniami dwupoziomowymi. 

reklama

- Konsekwentnie zwiększamy możliwości kolei w regionach i aglomeracjach. Przebudowa linii Warszawa – Lublin już służy pasażerom kolei. Do stolicy Lubelszczyzny jeździmy szybciej i wygodniej. Kontynuujemy prace na tej trasie - od Warszawy do Otwocka, by zapewnić jeszcze lepsze warunki podróży najbardziej ekologicznym środkiem transportu - mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

- Modernizacja linii od Warszawy do Lublina to przykład dobrze wykorzystanych przez Polskie Linie Kolejowe S.A. funduszy unijnych. Podróżni korzystają już z efektów inwestycji od Otwocka do Lublina. Wkrótce lepsze warunki i nowe możliwości podróży dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych zapewni przebudowywany odcinek od Warszawy Wschodniej do Otwocka - mówi Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

reklama

PLK SA modernizują odcinek od Warszawy Wschodniej do stacji Warszawa Wawer. Budowane są dwa nowe tory od Warszawy Gocławek do Warszawy Wawer.

- Kontynuowane są prace na stacji Warszawa Wawer, która zapewni lepszy dostęp do kolei. Na linii prowadzone są roboty przy budowie pięciu nowych przejść podziemnych, które zwiększą poziom bezpieczeństwa w sąsiedztwie linii kolejowej. Przebudowywane jest także istniejące przejście na stacji Warszawa Wawer, które ujęte jest w gminnej ewidencji zabytków - informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Widać już nowy peron przystanku Warszawa Gocławek pod wiaduktem na ul. Marsa. Budowane jest przejście podziemne z pochylniami i schodami oraz dojściem na peron. Windy i schody ułatwią dostęp na wiadukt.

reklama

Na przystanku Warszawa Olszynka Grochowska przebudowywany jest peron. Remontowana jest wiata przystankowa oraz powstanie nowa kładka nad torami, która zostanie wyposażona w windy. Będzie system dynamicznej informacji pasażerskiej, na którym wyświetlane będą informacje o przyjazdach i odjazdach pociągów.  Między przystankiem Warszawa Olszynka Grochowska a Warszawa Gocławek wybudowane zostaną przejścia do rezerwatu Olszynka Grochowska.

- Między Warszawą Wschodnią a Warszawą Olszynka Grochowska w budowie jest nowy przystanek Warszawa Grochów w pobliżu szpitala na ul. Szaserów. Wybudowany zostanie peron wyspowy z wiatą. Będzie także system informacji pasażerskiej. Obiekt zapewni lepszy dojazd m.in. do osiedli i kliniki. Zakończenie zasadniczych prac na odcinku od Warszawy Wschodniej do stacji Warszawa Wawer zaplanowane jest do końca bieżącego roku - dodaje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się jednocześnie do przebudowy ostatniego odcinka -  Warszawa  Wawer  - Otwock. Gotowa jest już dokumentacja projektowa. Na przełomie I/II kwartału 2024 r. planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację robót budowalnych dla tego odcinka.

- W ramach prac planowana jest dobudowa dwóch dodatkowych torów, co umożliwi oddzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego. To ważna część inwestycji, gdyż pozwoli na zwiększenie przepustowości linii, a tym samym zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w pobliżu linii kolejowej - inwestycja obejmuje budowę łącznie 20 nowych podziemnych przejść dla pieszych, w 6  lokalizacjach wskazanych przez lokalne samorządy (4 na terenie dzielnicy Wawer i 2 na terenie Józefowa) oraz przebudowa jednego na stacji Warszawa Falenica - podaje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Przebudowane zostaną stacje i przystanki: Warszawa Falenica, Warszawa Anin, Warszawa Międzylesie, Warszawa Radość, Warszawa Miedzeszyn, Michalin, Józefów i Otwock Świder. Zostaną na nich wybudowane przejścia podziemne i powstanie system dynamicznej informacji pasażerskiej na peronach.

- Inwestycja na odc. Warszawa Wawer – Otwock planowana jest do realizacji w ramach programu unijnego FENiKS w latach 2025-2027. Po zakończeniu modernizacji tego odcinka i pozyskaniu niezbędnych pozwoleń, czas przejazdu pomiędzy Warszawą a Lublinem szacowany jest na 90 minut - podsumowuje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama