reklama
reklama

Lublin: Kolejny etap rewolucji w komunikacji miejskiej

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

Lublin: Kolejny etap rewolucji w komunikacji miejskiej - Zdjęcie główne

foto Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z LublinaZarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie szykuje duże zmiany, które niedługo wejdą w życie. Na liście są np. zmiany tras linii, wycofanie kilku linii, nowe nazwy przystanków komunikacji miejskiej i sekundniki przy sygnalizacjach świetlnych.
reklama

III etap zmian

W listopadzie ubiegłego roku Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie przedstawił końcową koncepcję zmian w komunikacji miejskiej. Ich wdrażanie zaczęło się w styczniu. Jak rpzekazuje firma od tamtej pory Dworzec Lublin został skomunikowany z większością rejonów miasta, odczuwalny jest wzrost częstotliwości kursowania autobusów i trolejbusów w poszczególnych dzielnicach, a do tego zwiększyła się liczba połączeń bezpośrednich.

III etap zmian zostanie wdrożony 2 września. Do tego, w celu usprawnienia poruszania się po mieście, wdrażamy pilotażowy montaż sekundników przy sygnalizacji świetlnej oraz dodatkowe zielone strzałki warunkowego skrętu.

- Zgodnie z naszą deklaracją, sukcesywnie wdrażamy ofertę przewozową w komunikacji miejskiej, wypracowaną wspólnie z mieszkankami i mieszkańcami podczas przeprowadzonych konsultacji społecznych. Od września, wraz z nowym rokiem szkolnym wprowadzamy III etap zmian w kursowaniu linii autobusowych i trolejbusowych. To przede wszystkim zwiększenie częstotliwości kursowania pojazdów w poszczególnych dzielnicach Lublina, czyli strategiczny kierunek optymalizacji, przy uwzględnieniu posiadanych zasobów zarówno w postaci taboru, jak i kierowców. Docelowo, po wdrożeniu całości koncepcji, liczba linii kursujących w szczytach dnia powszedniego co kwadrans znacząco wzrośnie. W ten sposób chcemy zwiększać konkurencyjność komunikacji miejskiej, jako nowoczesnego i ekologicznego środka przemieszczania się po mieście. Dodatkowo, w ramach pilotażu uruchamiamy pierwsze sekundniki przy sygnalizacjach świetlnych - mówi Tomasz Fulara, zastępca prezydenta Miasta Lublin ds. inwestycji i rozwoju.

- Reorganizacja obecnego układu połączeń linii autobusowych i trolejbusowych, do której przygotowujemy się już od bardzo długiego czasu, ma dostosować komunikację miejską do nowych realiów i potrzeb. Efektem nowej siatki połączeń jest m.in. skrócenie czasu podróży, zwiększenie dostępności komunikacyjnej, szczególnie w rejonach peryferyjnych oraz optymalizacja wykorzystania dostępnych środków technicznych i zasobów ludzkich - mówi Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie.

Częstotliwość, trasy, sekundniki

Po wdrożeniu III etapu zmian w dni powszednie liczba linii kursujących w szczycie porannym i popołudniowym co kwadrans ma zwiększyć z 5 do 16 linii. Chodzi o linie: nr 6, 15, 17, 18, 26, 31, 40, 55, 57, 150, 151, 153, 155, 156, 158, 159, 160.  Częstotliwość kursowania ma też wzrosnąć w ciągu dnia między godzinami szczytowymi. Oprócz tego, więcej kursów zostało zaplanowanych do Węglina Południowego, Zielonego Wzgórza, Czechowa Północnego na Koncertowej czy do „nowego” Wrotkowa w okolicy ul. Granata. Planowane jest również nowe połączenie bezpośrednie, z rejonu ul. Granata do Śródmieścia. Dodatkowo niektóre linie zmienią trasy, a kilka zostanie całkowicie wycofanych. Do tych drugich należą nr. 1, 11, 904. Schematy tras linni czy listę zmian tras konkretnych linii można znaleźć na stronie internetowej ZDiTM.

Natomiast na przełomie sierpnia i września na wybranych światłach pojawią się tzw. sekundniki i dodatkowe strzałki warunkowego skrętu.

- W ramach pilotażu, siedem urządzeń odliczających czas do zmiany cyklu świateł zostanie zamontowanych na skrzyżowaniu ulic: Kunickiego - Rejtana - Zemborzycka. To na razie pierwsza lokalizacja, którą Miasto wytypowała do przetestowania tego rozwiązania. Niebawem sekundniki pojawią się również w kolejnych miejscach miasta. Analizowane są lokalizacje u zbiegu ulic: Armii Krajowej - Orkana, Andersa - Walecznych, Prusa - Północna, Turystyczna – Kasprowicza czy Poligonowa - Zielone Wzgórze - wyjaśnia ZDiTM w Lublinie.

Do tego na wybranych skrzyżowaniach zaprojektowano dodatkowe strzałki warunkowego skrętu. 

- Analizując te miejsca brano pod uwagę przede wszystkim możliwość nadawania tam tego konkretnego sygnału. Takim rozwiązaniem objęto relacje ulic: Metalurgiczna - Grygowej (z ul. Grygowej w prawo w ul. Metalurgiczną w kierunku Świdnika), Wrotkowska - Inżynierska (z ul. Inżynierskiej w prawo), Krakowskie Przedmieście - Kołłątaja (w lewo z ul. Kołłątaja) oraz Mełgiewska - droga serwisowa (wyjazd ze stacji paliw w drogę serwisową ul. Mełgiewskiej). Projekty uwzględniające te zmiany został przekazany do zaopiniowania Policji. Po ich uzgodnieniu zostaną przekazane do realizacji, najwcześniej zaczną funkcjonować we wrześniu - zaznacza ZDiTM w Lublinie.

Jednocześnie i bez montażu strzałek wydłużono czasy zielonego światła na ul. Turystycznej (wyjazd w prawo z CH Leclerc) oraz ul. Krańcowej (prawoskręt z ul. Krańcowej w ul. Długą w kierunku ul. Wyzwolenia).

Nowe nazwy przystanków

ZDiTM w Lublinie zamierza też zmienić nazwy niektórych przystanków. 

- Od 2 września br. zmianie ulegają nazwy przystanków oraz statusy NŻ w wybranych lokalizacjach w mieście - zapowiada ZDiTM w Lublinie.

 

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama