reklama
reklama

Lublin: Kolejne autobusy mają system alarmowania o pożarach

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Lublin: Kolejne autobusy mają system alarmowania o pożarach - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z LublinaMPK w Lublinie montuje system wczesnego wykrywania, sygnalizacji i alarmowania o zagrożeniach pożarowych na swoich kolejnych pojazdach. Pomysł wdrożenia systemu pojawił się po pożarze jednego z trolejbusów.
reklama

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie wyposaża kolejne pojazdy w system wczesnego wykrywania, sygnalizacji i alarmowania o zagrożeniach pożarowych baterii trakcyjnych w czasie postoju na zajezdni.

- Urządzenia, mające zapobiec pożarowi baterii trakcyjnych umiejscowionych na dachach pojazdów, tym razem zostały zamontowane na 39 autobusach elektrycznych – 32 Solarisach Urbino 12 Electric oraz siedmiu przegubowych Solarisach Urbino 18 Electric. Zasadą działania systemu jest pomiar temperatury pakietów baterii trakcyjnych w pojazdach stojących na terenie zajezdni. System ma alarmować i powiadamiać dyspozytorów oraz mistrzów, natychmiast po wykryciu przekroczenia zapisanych w systemie wartości granicznych temperatur - wyjaśnia Weronika Opasiak, rzecznik prasowy MPK w Lublinie.

reklama

Dlatego uruchomione zostały cztery stanowiska, czyli na dyspozytorni trolejbusowej i autobusowej oraz u mistrzów na dwóch halach warsztatowych.

- Jeśli będziemy mieć do czynienia z zagrożeniem pożarowym, wówczas pojawi się sygnał dźwiękowy oraz świetlny, a na specjalnym wyświetlaczu wskazany zostanie numer taborowy pojazdu. System jest aktywny w czasie, w którym autobusy są wyłączone i zaparkowane na terenie zajezdni - dodaje Wronika Opasiak.

reklama

Takie urządzenia mające zapobiec pożarowi baterii trakcyjnych, zostały już zamontowane na 77 pojazdach MPK Lublin, w tym na 37 trolejbusach i 40 autobusach elektrycznych. Jednocześnie spółka chce, żeby docelowo znalazły się na wszystkich trolejbusach i kupowanych autobusach elektrycznych.

Montaż systemu kosztował 342 tys. zł.

- Przypomnę, że pomysł wyposażenia pojazdów we wspomniany system, pojawił się po. pożarze jednego z trolejbusów marki Ursus w listopadzie 2021 r Wówczas zapaliła się bateria trakcyjna na dachu pojazdu. Do pożaru doszło nocą, kiedy trolejbus nie był podłączony do sieci. Lubelskie MPK oszacowało wówczas straty na pół miliona zł. - przypomina rzecznik prasowy MPK.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama