W grudniu 2020 roku podpisano umowę na budowę Dworca Metropolitalnego oraz zmianę układu drogowego w jego rejonie. Ma zintegrować transport zbiorowy w Lublinaie z transportem regionalnym i dalekobieżnym. Nowy dworzec ma też wyeliminować problem oddalenia lubelskich dworców PKP i PKS (jest obecnie obok Zamku Lubelskiego), co ma uławtić przesiadki między różnymi środkami transportu.
Dworzec powstaje w dzielnicy Za Cukrownią, pomiędzy ulicami Młyńską, Gazową oraz Dworcową, w pobliżu dworca PKP Lublin Główny. Wykonawca inwestycji jest firma Budimex.
Budowa miała skończyć się 29 lipca 2022, ale termin wykonania prac przesunięto na 28 lutego 2023. Potem termin ten znowu przesunięto - do 15 maja 2023.
Teraz pojawiły się informację o kolejnej zmianie terminu.
- Wykonawca złożył wniosek o zmianę terminu realizacji inwestycji, który argumentuje koniecznością wykonania robót dodatkowych oraz zamiennych. Aktualnie jest on analizowany. Trwają również rozmowy z wykonawcą - przekazała nam Justyna Góźdź z biura prasowego w Kancelarii Prezydenta Miuasta Lublin, dodając, że o ostatecznym terminie zakończenia inwestycji Ratusz jeszcze poinformuje.
W ramach inwestycji powstaje trzykondygnacyjny budynek wraz z częściowo użytkowym dachem oraz parkingiem podziemnym dla 174 samochodów. W części użytkowej dachu trwa montaż placu zabaw, który będzie się składał z systemowego parku linowego. Obecnie na ukończeniu są też prace w zakresie fotowoltaiki. Trwa również montaż fasad szklanych na budynku dworca. W garażach podziemnych montowane są instalacje wewnętrzne i prowadzone prace wykończeniowe. W budynku trwa montaż instalacji sanitarnej, wentylacji mechanicznej i elektrycznej. Zakończono już wykonywanie przegłębienia w płycie głównej i zamontowano ruchome schody.
Prace obejmują również przebudowę m.in. ulic: Dworcowej, Młyńskiej, 1 Maja, Pocztowej oraz Gazowej. Przy ul. 1 Maja do realizacji pozostało nasadzenie zieleni oraz oznakowanie pionowe i poziome oraz montaż stojaków rowerowych i koszy na śmieci. Przy ul. Dworcowej i pl. Dworcowym, po zakończonych robotach drogowych, prace obejmą zieleń i małą architekturę. Na rondzie Sportowców oraz ulicach: Młyńskiej, Krochmalnej, Stadionowej oraz Pocztowej pozostało do wykonania oznakowanie poziome, a na ul. Gazowej (placu nawrotowym) i łączniku pomiędzy ul. Gazową a ul. Młyńską wykonanie warstwy ścieralnej, oznakowanie poziome i pionowe oraz roboty przy zakładaniu trawników. Wokół budynku głównego i pod wiatami peronów odjazdowych trwają prace przy układaniu chodników z kostki i płyt granitowych oraz warstwy wiążącej. W zakresie trakcji trolejbusowej trwa montaż rozjazdów.
Do tej pory wartość wykonanych robót dla całego projektu wynosi ponad 224 mln zł.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.