W czwartek (25 stycznia) odbędzie się sesja Rady Miasta Lublin. W porządku obrad znalazł się projekt uchwały w sprawie "połączenia samorządowych jednostek budżetowych Gminy Lublin: Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie i Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie". Po połączeniu mają realizować dotychczasowe zadania związane np. z utrzymaniem ulic (ZDiM) i komunikacją miejską (ZTM).
W uzasadnieniu uchwały można przeczytać, że w momencie połączenia czyli 1 lipca, Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie przejmie mienie oraz należności i zobowiązania Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie. Do tego połączenie ma polegać na włączeniu jednostki przejmowanej do jednostki przejmującej, w wyniku którego nie powstaje nowa jednostka organizacyjna. Po połączeniu - jednostka przejmująca (Zarząd Transportu Miejskiego, który otrzymuje nazwę Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie) nadal istnieje a jej księgi rachunkowe nie zostaną zamknięte. Zgodnie z prawem, księgi rachunkowe zamyka się wyłącznie w jednostce przejmowanej na dzień połączenia związanego z przejęciem jednostki przez inną jednostkę.
- Nie ulegnie zmianie również sytuacja prawna pracowników Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie, stanowiącego jednostkę wiodącą w procesie połączenia, za wyjątkiem zmiany nazwy podmiotu - czytamy w uzasadnieniu projektu uchwały. - Natomiast pracownicy jednostki przejmowanej – Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie - z dniem połączenia stają się pracownikami Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie na zasadach określonych w art. 23¹ ust. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Zgodnie z tym przepisem w razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach prac. Proces połączenia będzie się odbywał z maksymalnym wyczuleniem na interes pracowników obu jednostek.
Samo połączenie ma na celu realizowanie jak największej liczby zadań publicznych przez jedną jednostkę.
- Dla wspólnoty samorządowej ważny jest bowiem aspekt świadczenia usług na najwyższym poziomie za możliwie najniższą cenę. Jednostki organizacyjne łączące szerokie spektrum zadań a w szczególności z zakresu miejskiego transportu oraz zarządzania drogami od wielu lat z powodzeniem funkcjonują w różnych miastach Polski - czytamy w uzasadnieniu.
Przykładami takich jednostek są np. Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku, Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Dodatkowo wszystko jest związane z nowym dworcem autobusowym, która niedawno został już oficjalnie otwarty.
- Przedłożenie obecnie przedmiotowego projektu uzasadnione jest także oddaniem do użytku Dworca Lublin, jednej z największych inwestycji ostatnich lat. Miasto Lublin zakończyło kolejny etap wielkich projektów drogowo-transportowych. Na rozbudowę sieci dróg w Lublinie oraz usprawnienie miejskiej komunikacji przeznaczone zostały miliardy złotych, głównie ze środków europejskich. Skutecznie poprawiono płynność poruszania się po mieście, skrócony został czas dojazdu, a przede wszystkim, unowocześniono miejski transport, który dziś jest wzorem dla wielu innych miast w Polsce pod względem nowoczesności i zeroemisyjności - napisano w uzasadnieniu. - Nowa perspektywa unijna, a w niej kolejne projekty w większości łączą budowę dróg z komponentem transportowym. Tym samym połączenie wskazanych jednostek budżetowych Gminy Lublin będzie także istotne z punktu widzenia optymalizacji realizowanych procesów.
Ostateczną decyzję podejmą radni w głosowaniu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.