Wczoraj (4 listopada) do policjantów z Lublina zgłosiła się 60-letnia mieszkanka miasta. Kobieta oświadczyła, że padła ofiara oszustwa. Z zawiadomienia, jakie złożyła wynikało, że zadzwoniła do niej kobieta podająca się za przedstawiciela banku. Oszustka powiedziała, że ktoś włamał się na jej rachunek i próbuje zaciągnąć kredyt. By uniknąć utraty pieniędzy, poleciła pokrzywdzonej przelania oszczędności na tymczasowe konto banku. Aby transakcja odbyła się szybko, zaproponował realizację za pomocą kodów BLIK. Kobieta pod presją czasu nie zastanawiała się nad sensem kolejnych poleceń i przekazała za pomocą transakcji BLIK 24 tysiące złotych.
PRZECZYTAJ TAKŻE ARTYKUŁ Kradł pieniądze, biżuterię oraz wartościowe sprzęty
- Policjanci poszukują sprawców. Jednocześnie apelujemy o szczególną ostrożność przy dokonywaniu jakichkolwiek operacji internetowych. Oszuści cały czas udoskonalają metody swojej działalności i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić oszczędności! Ostatnio coraz częściej obserwujemy próby wyłudzenia pieniędzy poprzez podszywanie się za pracownika banku - mówi komisarz Kamil Gołębiowski z lubelskiej policji.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.