W ubiegłym roku Perła – Browary Lubelskie S.A. sfinansowała zakup specjalistycznego ambulansu na potrzeby SPOZ w Puławach, pełniącego wówczas funkcję szpitala jednoimiennego. Teraz sytuacja epidemiczna wciąż jest bardzo poważna, bo coraz więcej zakażonych wymaga hospitalizacji, rośnie też liczba pacjentów w najcięższym stanie, którzy nie mogą oddychać bez pomocy respiratora. Dlatego ilość takiego sprzętu jest ograniczona, Zarząd Perła – Browary Lubelskie S.A. zdecydował się odpowiedzieć na potrzeby zgłaszane przez przedstawicieli służby zdrowia z Lubelszczyzny i zakupić dwa respiratory o łącznej wartości blisko 150 tys. zł.
- Jeden przekazaliśmy do największego szpitala w naszym mieście - Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Lublinie przy Al. Kraśnickiej. Drugi do Szpitala Powiatowego w Hrubieszowie, a więc do powiatu, w którym od wielu dni liczba nowych zakażeń koronawirusem jest szczególnie wysoka. Co więcej, z uwagi na to, że potrzeby obu placówek w tym zakresie były naprawdę niecierpiące zwłoki, zrezygnowaliśmy z bardziej ceremonialnej formy przekazania sprzętu, na przykład w siedzibie Perły. Oba urządzenia z magazynu dystrybutora pojechały bezpośrednio na oddziały szpitalne. Dzięki temu mogły zostać natychmiast użyte do wspomagania oddechu osób, których zaatakowane koronawirusem płuca nie funkcjonują prawidłowo. To nasz dar serca dla mieszkańców Lubelszczyzny – w przenośni, ale i dosłownie, gdyż niewątpliwie ufundowane przez Browar Perła respiratory pomogą uratować wiele serc, wiele istnień ludzkich - mówi Andrzej Rutkowski, Dyrektor Generalny Perła – Browary Lubelskie S.A.
Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Hrubieszowie podkreśla, że w obliczu trzeciej fali koronawirusa, kiedy do szpitala trafia coraz więcej pacjentów, tego typu urządzenie jest niezwykle potrzebne. Otrzymany od Perły respirator kliniczny Hamilton-C3 z napędem turbinowym to sprzęt zaprojektowany do wentylowania pacjentów dorosłych oraz dzieci, który automatycznie dopasowuje potrzeby tlenowe do zmian wydolności oddechowej pacjenta
- Szczególnie teraz, gdy dotarła do nas kolejna fala wzrostu zakażeń, do szpitala zgłaszają się ludzie w bardzo ciężkiej kondycji oddechowej. W takich przypadkach niezbędne jest jak najszybsze wsparcie ich specjalistycznym sprzętem, takim jak respirator. Liczy się każdy pacjent i każdy oddech, którym uda się dotlenić jego organizm. Dziękujemy za wsparcie, zaangażowanie i bezinteresowną pomoc w okresie pandemii. Dziękujemy za to, że możemy jednoczyć się w dobrej sprawie i wspólnie wpływać na utrzymanie wysokich standardów działań naszej placówki - mówi lek. med. Dariusz Gałecki, Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Hrubieszowie.
W podobnym tonie wypowiedział się Dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Lublinie. Zaznaczył, że sprzęt od Browaru jest najwyższej klasy i będzie służył do leczenia, wentylacji chorych z rozpoznaniem zapalenia płuc w przebiegu choroby wywołanej SARS-CoV-2.
- W dobie epidemii szczególnie doceniamy, że Perła - Browary Lubelskie S.A., znana z faktu wspierania wielu akcji w różnych aspektach życia mieszkańców Lublina i Lubelszczyzny, dostrzegła potrzeby dnia dzisiejszego w walce o życie ludzkie i życzliwie zareagowała na potrzeby naszego Szpitala. Czujemy się docenieni i zobowiązani. Dziękujemy, gdyż wiemy, że każda pomoc okazana medykom w tym trudnym czasie jest bardzo ważna - Piotr Matej, Dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Lublinie.
Zakup respiratorów to kolejna w okresie pandemii inicjatywa Perły służąca mieszkańcom Lublina i regionu. - Oprócz wspomnianego wcześniej sfinansowania ambulansu dla szpitala w Puławach wspieraliśmy różnymi działaniami pracowników służby zdrowia i wolontariuszy walczących z epidemią, a także honorowych dawców krwi. Ponadto dwukrotnie, przed Świętami Bożego Narodzenia i ostatnią Wielkanocą, wspomogliśmy seniorów i osoby w trudnej sytuacji materialnej – podopiecznych Caritas Archidiecezji Lubelskiej. Udzieliliśmy też znaczącej pomocy współpracującym z nami właścicielom lokali gastronomicznych, zwracając pieniądze za niesprzedane przez nich w wyniku lockdownu beczki piwa - przypomniał dyrektor Rutkowski.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.