Top Marka
Top Marka 2025 to zestawienie obejmujące 500 firm i instytucji reprezentujących 50 branż, o których najczęściej pisano w prasie i internecie. W tegorocznej, 18. edycji rankingu najsilniejsze marki wyłoniono dzięki analizie ponad 28 mln wzmianek, które ukazały się w okresie od 1 lipca 2024 r. do 30 czerwca 2025 r. Do przygotowania tego zestawienia prześledzono ponad 17 mln wpisów w mediach społecznościowych, ponad 10 mln publikacji na portalach internetowych oraz 1,3 mln materiałów prasowych. W rankingu ogólnym od lat dominują marki medialne: portale internetowe i stacje telewizyjne, firmy o międzynarodowej renomie oraz korporacje o globalnym zasięgu.
Podstawą tworzenia rankingu jest wskaźnik siły marki. To kryterium, które pozwala ocenić obecność brandów w mediach. Składają się na nie trzy elementy: liczba wzmianek o danej marce, impact, czyli zasięg tych publikacji oraz indeks sentymentu, czyli ocena emocjonalnego wydźwięku przekazu.
Najważniejszym składnikiem siły marki jest impact rozumiany jako szacowane dotarcie informacji o danej instytucji czy firmie do odbiorców mediów. Wskaźnik ten wyliczany jest na podstawie danych dotyczących oglądalności, słuchalności, czytelnictwa i aktywności w mediach cyfrowych. Dzięki temu wskaźnik uwzględnia specyfikę poszczególnych kanałów komunikacji oraz różnice w zachowaniach odbiorców, co pozwala precyzyjnie oszacować realne dotarcie treści.
KUL w rankingu
W tegorocznym zestawieniu Top Marka 2025 zadebiutowałKatolicki Uniwersytet Lubelski. Na podstawie kryteriów KUL otrzymał 1,06 mln punktów i uplasował się na 79 miejscu wśród najsilniejszych marek w Polsce. Jest też najsilniejszą marką na Lubelszczyźnie.
Pozycję zagwarantowało uczelni ponad 47 tys. publikacji jakie ukazały się o KUL-u między lipcem 2024 r., a czerwcem 2025 r. Dzięki nim informacje o Katolickim Uniwersytecie Lubelskim dotarły do ponad 614 milionów odbiorców.
- Bardzo się cieszymy, że działania komunikacyjne KUL zostały dostrzeżone i uwypuklone w tym najbardziej miarodajnym rankingu i że nasz uniwersytet stał się jedną z najsilniejszych marek w Polsce. To dowód na to, że odbiorcy medialnych treści są zainteresowani nie tylko tym co się dzieje na samym KUL, ale przede wszystkim głębszymi i jakościowymi treściami, dotyczącymi świata nauki i świata większych wartości, które staramy się upowszechniać. Jak widać skutecznie odpowiadamy na potrzeby dzisiejszych odbiorców treści - mówi ks. prof. Mirosław Kalinowski, rektor KUL.
Ranking Top Marka 2025 to także zestawienie liderów w poszczególnych branżach. W kategorii Top 10 uczelni o najsilniejszych markach KUL jako jedyna uczelnia z Lublina uplasował się na szóstej pozycji i wypadł lepiej niż m.in. Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Uniwersytet Śląski czy Uniwersytet Gdański.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.