Pasażerowie autobusów w Lublinie często mają powody do narzekania - na rozkład, na zbyt małe autobusy, czy ceny biletów. Niekiedy zdarza się również, że nie podoba im się praca kierowców. Ci jednak również mają swoje problemy i z nimi zwrócili się do redakcji spottedlublin.pl. Napisali list, w którym odpowiadają na skargi i żalą się na decyzję Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie.
"Dziękujemy za każdą skargę, zdjęcie firanki, folii czy naklejki w kabinie. Dzięki temu wiemy, że nasze warunki pracy interesują Was bardziej niż rozkład jazdy" - napisali kierowcy w liście. Wspomnieli również o "ciągłej presji, korkach i skargach", a także poważnym problemie, który spotkał ich w ostatnim czasie. Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego wysłał do przewoźników, w tym MPK Lublin, nowe zarządzenie - do 20 czerwca kierowcy mają usunąć z kabin wszystkie niestandardowe przesłony - firanki, zasłony i samoprzylepne folie.
To przeszkadza kierowcom. "W Autosanach światła z wnętrza regularnie odbijają się w szybie i oślepiają kierowcę. W nowych autobusach lustro pokazuje… futrynę drzwi kabiny, nie pasażerów. Więc zanim znowu ktoś napisze skargę, że "zasłonka szpeci", może warto zapytać, czy kierowca bez niej w ogóle coś widzi" - czytamy.
Kierowcy zaznaczyli, że nie szukają poklasku, a tylko poprawienia warunków pracy. Dotyczy to również zachowania pasażerów, którzy m.in. nie dają szoferom spokojnie odbyć przerwy. "Autobus to nie całodobowa poczekalnia ani grzejnik. To, że stoi na pętli, nie znaczy, że jest otwarty. Kierowca ma prawo do przerwy, a Twoje 'bo ja tylko na chwilę’ to brak szacunku, nie potrzeba" - napisali kierowcy, którzy frustrują się i zastanawiają, czy za 29 złotych brutto warto przychodzić do mało komfortowej pracy - wskazuje źródło.
ZDiTM odpowiada na skargę kierowców MPK Lublin
Spottedlublin.pl zapytało ZDiTM o nakaz usunięcia wspomnianych firanek, folii i zasłonek. Organizator transportu tłumaczy się bezpieczeństwem pasażerów. - Przewoźnicy zostali pouczeni o konieczności demontażu wszelkiego rodzaju przesłon, które ograniczają widoczność kierowcy w zakresie przestrzeni pasażerskiej z kabiny kierowcy. Wynika to m.in. z warunków eksploatacyjno-technicznych pojazdów oraz konieczności nadzoru nad pasażerami. Zapewni to pełny podgląd kierowcom na to, co dzieje się w pojeździe podczas kursu oraz podniesie poziom komfortu i bezpieczeństwa podróżnym – przekazała Monika Fisz, rzeczniczka ZDiTM. Jak widać, potrzeby jednych i drugich się ze sobą mijają.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.