Budowa Dworca Metropolitalnego w Lublinie. Rozbudowa ulic w okolicy coraz bliżej
Opublikowano: Aktualizacja:
Autor: oprac. Joanna Niećko
reklama
Przeczytaj również:
Z LublinaMiasto Lublin podpisało umowę na rozbudowę ul. Dworcowej i budowę zjazdu z ul. Lubelskiego Lipca '80 oraz rozstrzygnęło przetarg na rozbudowę ul. Krochmalnej. Wszystkie inwestycje są realizowane w ramach budowy Dworca Metropolitalnego.
reklama
Od dłuższego czasu przygotowania do budowy Dworca Metropolitalnego, który w jednym miejscu ma skupić różne środki transportu - busowy, autbusowy i kolejowy. W ramach inwestycji zmieni się też okolica i układ drogowy. W środe (30 grudnia) Miasto Lublin podpisało umowę na kolejne zadanie w ramach projektu „Zintegrowane Centrum Komunikacyjne dla LOF” - rozbudowę ul. Dworcowej oraz budowę zjazdu z ul. Lubelskiego Lipca '80, co będzie kosztować ponad 13 mln zł, a budową zajmie się spółka Budimex. Dodatkowo, rozstrzygnięto przetarg na rozbudowę ul. Krochmalnej. Wybrano firmę Strabag i jej ofertą na kwote ponad 20,7 mln zł.
- Podpisana dzisiaj umowa pozwoli na budowę nowego zjazdu z ul. Lubelskiego Lipca ‘80 do ul. Dworcowej oraz łącznika ul. Dworcowej i al. Piłsudskiego. Rozstrzygnęliśmy również postępowanie na rozbudowę ul. Krochmalnej. Po zakończeniu procedury odwoławczej oraz kontroli uprzedniej, możliwe będzie również podpisanie umowy na tę inwestycję, a tym samym zakończenie etapu postępowań przetargowych z zakresu infrastruktury drogowej dla całego projektu - mówi Artur Szymczyk, zastępca orezydenta Miasta Lublin ds. inwestycji i rozwoju.
W ramach rozbudowy ul. Dworcowej oraz budowy zjazdu z ul. Lubelskiego Lipca '80, ul. Dworcowa zostanie przedłużona do ronda przy Targach Lublin, również przeznaczonego do przebudowy. Zostanie wybudowany jednokierunkowy zjazd z ul. Lubelskiego Lipca '80 do ronda przy Targach oraz droga wiodąca od ronda do al. Piłsudskiego (dwukierunkowa z możliwością skrętu w prawo w al. Piłsudskiego). W ten sposób ma być odciążone rondo Sportowców, a dojazd do Dworca i w stronę centrum Lublina upłynniony. Zostanie też przebudowana trakcja trolejbusowa i sieć gazowa. Termin realizacji umowy upływa 25 października przyszłego roku.
Z kolei postępowanie dotyczące ulicy Krochmalnej, obejmuje wymianę warstwy ścieralnej jezdni i budowę nowych krawężników. Jezdnia zachowa swoją obecną 13-metrową szerokość. Po obu stronach ulicy, gdzie pozwala na to szerokość pasa drogowego, pas zieleni oddzieli chodniki od jezdni, żeby słupy trakcyjne nie kolidowały z chodnikiem. Po północnej stronie ulicy zostanie przebudowa zatoka autobusowa. Zaś w północno-zachodniej części skrzyżowania z ul. Cukrowniczą zmieni się geometria ścieżki rowerowej, by upłynnić ruch rowerowy i poszerzyć chodnik. Po południowej stronie ul. Krochmalnej zaprojektowano dwie nowe drogi z łącznie 120 miejscami postojowymi dla busów i autobusów. Obie zaprojektowano jako bitumiczne, jednojezdniowe, jednokierunkowe o szerokości 7 metrów. Roboty drogowe związane z rozbudową ulicy Krochmalnej oraz powstaniem nowych dróg obejmą także m.in. budowę kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej oraz przebudowę oświetlenia ulicznego i trakcji trolejbusowej. W rejonie ul. Krochmalnej powstanie jeszcze budynek socjalno-techniczny przeznaczony do obsługi kierowców komunikacji miejskiej, droga dojazdowa oraz parking wokół nowo powstałego obiektu.
Realizacja całego projektu ma być zakończona do końca grudnia 2022 roku. Całkowita wartość projektu to około 300 mln zł, z czego ponad 173 mln zł stanowią środki unijne.
reklama
reklama
reklama
Polecane artykuły:
wróć na stronę główną
ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.
e-mail
hasło
Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE
reklama
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.