W zaistniałej sytuacji ZTM zachęca do zakupu biletów za pośrednictwem aplikacji mobilnych na telefony komórkowe (moBILET, mPay, SkyCash, biletem.pl, jakdojade, GoPay) oraz biletomatów znajdujących się w pojazdach. Jeśli chodzi o bilety okresowe, to również możemy je nabyć drogą internetową. Pozostaje również możliwość skorzystania z biletomatów stacjonarnych.
Rekomendowane jest również ograniczenie osobistych wizyt w Biurze Obsługi Klienta i Punktach Sprzedaży Biletów ZTM w Lublinie i tym samym załatwienie spraw w ww. placówkach drogą elektroniczną bądź telefoniczną.
Trwa również zawieszenie funkcji „ciepłego guzika” w pojazdach komunikacji miejskiej, które weszło w życie od 5 marca. Kierowcy zatrzymują się na wszystkich przystankach niezależnie od ich statusu i samodzielnie otwierają drzwi.
Jak informuje ZTM w Lublinie, wszyscy przewoźnicy świadczący usługi przewozu na zlecenie ZTM w Lublinie (MPK Lublin, IREX i Lubelskie Linie Autobusowe) dezynfekują swoje pojazdy, ze szczególnym uwzględnieniem poręczy, biletomatów, kasowników i przycisków, a więc powierzchni najbardziej narażonych na kontakt.