reklama
reklama

Zaczęła się modernizacja odcinka kolejowego na trasie z Lublina do Łukowa. Pociągi w przyszłym roku pojadą szybciej

Opublikowano:
Autor:

Zaczęła się modernizacja odcinka kolejowego na trasie z Lublina do Łukowa. Pociągi w przyszłym roku pojadą szybciej - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościZaczęła się modernizacja odcinka Lubartów – Parczew na trasie z Lublina do Łukowa. Prace obejmują m.in. przebudowę peronów, torów, 200-metrowego mostu nad rzeką Wieprz. Powstaną też 2 nowe przystanki. Inwestycja opiewa na 90 mln zł.
reklama

Między Lubartowem a Parczewem prace rozpoczęły się od demontażu linii. Zdjęto ok. 12 km torów między Brzeźnicą Bychawską a Lubartowem. Wykonawca rozebrał perony na przystankach Tarło, Ciecierzyn, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica. Ich miejsce zajmą nowe, wyższe i dogodniejsze dla podróżnych perony. Z kolei na blisko dwustumetrowym moście nad rzeką Wieprz zdemenotowano tor. Teraz stalowa konstrukcja 5-przęsłowego obiektu będzie odnowiona i wzmocniona. Przewidziano też remont podpór i przebudowę przyczółków. Zostanie ułożony nowy tor. Na całym odcinku z Lubartowa do Parczewa oraz na stacji Parczew będą wymienione tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W ten sposób poprawi się stan 15 obiektów inżynieryjnych, w tym 9 mostów, dzięki czemu będzie możliwy przewóz cięższych ładunków. Poza tym, zmodernizowana zostanie stacja Parczew oraz przystanki: Gródek, Zabiele, Parczew Kolejowa. Powstaną dwa nowe przystanki w Laskach i Berejowie, a ich perony będą oświetlone, wyposażone w wiaty i czytelne oznakowanie. 

reklama

 

Same nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią obsługę większej liczby składów. Dzięki przebudowie układu torowego pociągi pasażerskie przyspieszą na całym odcinku do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80 km/h. 

 

Kolejnym etapem prac jest przebudowa trasy z Lubartowa do Parczewa na linii z Lublina do Łukowa. W 2017 roku wykonano prace na odcinku Parczew - Łuków, co kosztowało prawie 100 mln zł netto. Dzięki inwestycji zmodernizowano 52 km linii,  a prace objęły również perony w Parczewie i Radzyniu Podlaskim oraz obiekty inżynieryjne.

 

Roboty na jednotorowej linii wymagały wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej. Taka organizacja ruchu obowiązuje od końca sierpnia. 

reklama

 

Zakończenie całej inwestycji  planowane jest na drugie półrocze przyszłego roku. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama