W tym roku, z uwagi na sytuację epidemiczną, Sezon Lublin ma charakter wirtualny i jest jednocześnie kampanią promocyjną lubelskiej oferty turystycznej. Partnerzy Sezonu Lublin prezentują swoją ofertę w formie nagrań wideo, zachęcając do odwiedzenia Lublina i skorzystania z ich usług. Przygotowano 40 nagrań filmowych dedykowanych atrakcjom Miasta. Materiały wideo dostępne są na stronie internetowej Sezonu Lublin i na kanale YouTube Turystyczny Lublin.
- Tegoroczny sezon wakacyjny pokazał, że na nowo zaczęliśmy odkrywać Polskę. Sezon Lublin jest zatem doskonałym zaproszeniem do naszego miasta i okazją do poznania nie tylko samego Lublina, ale także przewodników, którzy po nim oprowadzają. Formuła nagrań wideo sprawia, że możemy zdalnie odbywać spacery po Lublinie i poznawać jego historię oraz legendy - mówi Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Kultury, Sportu i Partycypacji.
Nagrania wideo prezentują Lublin z różnych perspektyw. Poświęcone są miastu i konkretnym obiektom, zabytkom, restauracjom oraz aktywnościom. „Legendy Lublina”, „Malowniczy Lublin”, „Regionalne Muzeum Cebularza” czy „Mandragora” to tylko niektóre z filmowych propozycji. Z kolei na „Spacer po Lublinie” zaprasza sama Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, zastępca prezydenta miasta, która użyczyła swojego głosu na potrzeby nagrania.
Sezon Lublin ma promowac miasto zarówno wśród turystów, jak i mieszkańców. Swoją ofertę prezentują przedstawiciele lokalnej branży turystycznej – przewodnicy miejscy, instytucje kultury, fundacje i stowarzyszenia, podmioty zarządzające atrakcjami turystycznymi, obiekty sportowe, a także lubelscy przedsiębiorcy związani z turystyką.
Pierwsza edycja odbyła się w 2012 roku. Od tamtej pory rokrocznie pozwala mieszkańcom Lublina i turystom w niecodzienny sposób odkrywać historię, piękno i tajemnice miasta. W tym roku po raz pierwszy Sezon Lublin odbywa się online.