Nowy przystanek na trasie Warszawa-Lublin
Nowy przystanek "Wygoda" (wieś w województwie mazowieckim, w powiecie garwolińskim, w gminie Pilawa) ma zapewnić lepszy dostęp do kolei podróżującym i mieszkańcom m.in. Dębówki, Nowin Życkich i Prandocina.
- Każda inwestycja kolejowa służy poprawie jakości i podniesieniu poziomu bezpieczeństwa podróży. Oddanie do użytku przystanku Wygoda na linii między Warszawą a Lublinem realnie zmniejsza wykluczenie komunikacyjne i jest kolejnym krokiem do celu, którym jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej - mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Na przystanku pojawią się ławki, wiaty, oświetlenie, tablice z rozkładami jazdy i pochylnie. Przewidziano dojścia do pociągów przejściem pod torami, co ułatwi mieszkańcom drogę z jednej strony torów na drugą.
- Inwestycje Polskich Linii Kolejowych S.A. to nie tylko zwiększanie komfortu obsługi na stacjach i przystankach, ale także nowe przystanki w dogodnych dla mieszkańców lokalizacjach. Wygoda jest jednym z wielu nowych przystanków, które już służą podróżnym we wszystkich województwach - dodaje Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Na budowie układana jest teraz nawierzchnia peronów i ścianki. Montowane są słupy oświetleniowe, budowany jest nasyp. Dodatkowo zmieni się układ drogowy obok przystanku, czyli droga dojazdowa, chodniki oraz przejazd pod torami.
To nie jedyny nowy przystanek
Wygoda, to nie pierwszy nowy przystanek między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny. PLK wybudowały już przystanek Lublin Zachodni, z którego można korzystać od grudnia ubiegłego roku. Peron ma wiatę, ławki, oświetlenie i przejście podziemne wyposażone w windę.
Na trasie Pilawa – Dęblin – Lublin jest 28 stacji i przystanków. Na peronach są wiaty, ławki, czytelne oznakowanie i gabloty z informacją pasażerską. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania przewidziano pochylnie i przejścia podziemne w Dęblinie, Puławach, Nałęczowie, Motyczu, Lublinie Zachodnim.
Modernizacja linii kolejowej nr 7 jest jednym z największych projektów w Krajowym Programie Kolejowym. Wartość projektu wynosi ponad 3,5 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ to ponad 2,9 mld zł. Prace zostaną zrealizowane do 2022 roku.