Przetarg ogłoszono ramach realizowanego projektu unijnego Zintegrowane Centrum Komunikacyjne dla potrzeb Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego. Poza głównym zadaniem jakim jest powstanie budynku Dworca Metropolitalnego zakłada budowę lub przebudowę sąsiednich ulic.
- Finalizujemy ogłaszanie postępowań przetargowych w ramach kluczowej dla Miasta inwestycji, jaką jest budowa nowoczesnego Dworca Metropolitalnego. Projekt Zintegrowane Centrum Komunikacyjne dla potrzeb Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego został podzielony na kilka zadań, które są realizowane w ramach czterech odrębnych postępowań przetargowych. Ogłoszone dzisiaj postępowanie jest już ostatnim – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta ds. inwestycji i rozwoju.
W trakcie rozbudowy ulicy Krochmalnej zostanie wymieniona warstwa ścieralna jezdni i powstaną nowe krawężniki. Jezdnia nadal będzie mieć 13-metrów szerokości. Po obu stronach ulicy, w miejscu gdzie pozwala na to szerokość pasa drogowego, pas zieleni oddzieli chodniki od jezdni, żeby istniejące słupy trakcyjne nie kolidowały z chodnikiem. Z kolei po północnej stronie ul. Krochmalnej zostanie przebudowana zatoka autobusowa. Natomiast w północno-zachodniej części skrzyżowania z ul. Cukrowniczą zmieni się geometria ścieżki rowerowej, co ma upłynnić ruch rowerowy i poszerzyć chodnik. Ścieżki rowerowe będą miały nawierzchnię bitumiczną. Zaś po południowej stronie ul. Krochmalnej zaprojektowano dwie nowe drogi z miejscami postojowymi i nawierzchnią bitumiczną. Będą to ulice jednojezdniowe i jednokierunkowe o szerokości 7 metrów. Wzdłuż dróg przewidziano ponad 120 miejsc postojowych dla busów i autobusów. Roboty drogowe obejmą też m.in. budowę kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej oraz przebudowę oświetlenia ulicznego i trakcji trolejbusowej.
Poza tym w rejonie ul. Krochmalnej powstanie budynek socjalno-techniczny do obsługi kierowców komunikacji miejskiej, droga dojazdowa oraz parking wokół nowo powstałego obiektu. Budynek będzie trzykondygnacyjny z czego dwie kondygnacje znajdą się w części nadziemnej, a trzecia w podziemnej. Przewidziano też szatnie dla kierowców komunikacji miejskiej, toalety, natryski część socjalną z aneksem kuchennym i jadalnią dla pracowników oraz kierowców. W budynek zaprojektowano klatki schodowej i umiejscowienie windy osobowo-technicznej. Obiekt został przystosowany dla osób z niepełnosprawnościami. Kubatura całego budynku to blisko 3 tys. m2.
W ramach ogłoszonego przetargu zaplanowano jeszcze rozbudowę wodociągu kolidującego z obszarem inwestowania. Dzieki temu powstanie nowy odcinek wodociągu na terenie PKP do wysokości stacji paliw.
Termin otwarcia ofert zaplanowano na 20 października.