W środę (5 lutego) do dyżurnego komendy zgłosił się 47-letni mieszkaniec powiatu chełmskiego, który poinformował o oszustwie internetowym.
- Z jego relacji wynikało, że na komunikatorze internetowym otrzymał od znajomej wiadomość z prośbą o przekazanie kodu Blik na opłacenie przesyłki. Początkowo próbował z tą osobą nawiązać kontakt. Pomimo, że nie odbierała telefonu i nie odpisała na wiadomość, postanowił zrealizować płatność na kwotę ponad 2 tysiące złotych. Był przekonany, że pomaga właśnie tej osobie - informuje nadkomisarz Ewa Czyż z KMP w Chełmie.
Dopiero później, gdy znajoma oddzwoniła do niego dowiedział się, że jej konto społecznościowe zostało przejęte przez nieznaną osobę, która rozsyłała fałszywe wiadomości.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.