Decyzję podatkową i wiele innych pism można dostać drogą elektroniczną, czyli za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
- Aby otrzymywać decyzje w sprawach podatku od nieruchomości, rolnego lub leśnego oraz inne pisma z urzędu poprzez ePUAP, trzeba posiadać Profil Zaufany (podpis elektroniczny nieodpłatny) lub kwalifikowany podpis elektroniczny (podpis płatny) oraz przesłać elektronicznie wniosek o doręczanie pism elektronicznie (przez ePUAP lub portal rządowy Mój Gov) - informuje Monika Głazik z Biura Prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin.
W tym celu można skorzystać z usługi: „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”. Instrukcja założenia Profilu Zaufanego znajduje się na stronie gov.pl.
Wymiar podatków na 2021 rok zaczyna się w styczniu, ale wniosek można złożyć już teraz.