reklama
reklama

Lubelski ratusz szykuje się do budowy biurowca. Będą w nim wydziały Departamentu Inwestycji i Rozwoju

Opublikowano:
Autor:

Lubelski ratusz szykuje się do budowy biurowca. Będą w nim wydziały Departamentu Inwestycji i Rozwoju - Zdjęcie główne
reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościMiasto Lublin ogłosiło przetarg na projekt i budowę biurowca Urzędu Miasta przy ul. Leszczyńskiego. Budynek będzie miał 29 metrów wysokości, czyli 7 pięter i parking podziemny. Inwestycja będzie realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj.
reklama

Usprawnienie pracy
 
- Usprawnienie pracy naszego urzędu, w szczególności poprawa warunków obsługi interesantów oraz komunikacji między wydziałami, to główne powody budowy nowej siedziby przy ul. Leszczyńskiego. W nowej lokalizacji znajdą się przede wszystkim komórki wchodzące w skład Departamentu Inwestycji i Rozwoju, co umożliwi mieszkańcom obsługę wielu spraw w jednym miejscu - mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Miasta Lublin ds. inwestycji i rozwoju.
 
Przetarg dotyczy opracowania projektu i wybudowania nowego obiektu biurowego o łącznej powierzchni użytkowej około 13,7 tys. mkw., w tym ok. 7,6 tys. mkw. powierzchni biurowej. Nowy budynek stanie w miejscu starego budynku przy ul. Leszczyńskiego, który zostanie wyburzony. Oferty zostaną otwarte 4 grudnia.
 
Etapy inwestycji
 
Planowane etapy realizacji zadania obejmują: przygotowanie wstępnego projektu budowlanego, wykonanie dokumentacji technicznej niezbędnej do uzyskania pozwoleń na rozbiórkę i budowę, przygotowanie projektów wykonawczych i pozostałych opracowań wraz z dokumentacją kosztorysową i  specyfikacjami, wykonanie dokumentacji środowiskowej i wybudowanie zaprojektowanego obiektu z infrastrukturą towarzyszącą – do 30 września 2023 roku
 
Wydziały i biura w nowym budynku
 
W nowym biurowcu będzie większość wydziałów i biur Departamentu Inwestycji i Rozwoju: Wydziały – Architektury i Budownictwa, Funduszy Europejskich, Geodezji, Gospodarki Komunalnej, Gospodarowania Mieniem, Planowania, Ochrony Środowiska, oraz Biura – Miejskiego Architekta Zieleni, Miejskiego Konserwatora Zabytków, Rewitalizacji i Klimatu oraz Zarządzania Energią. Do tej pory jednostki te mieściły się w biurowcu przy ul. Wieniawskiej 14 i w siedzibach przy ul. Zana 38, Peowiaków 13, Złotej 2, Leszczyńskiego 14. Do nowej siedziby trafi też część pracowników Wydziału Organizacji Urzędu, Biura Obsługi Kancelaryjnej, Biura Obsługi Prawnej, a także Biuro Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Powstanie tu także nowy BOM (Biuro Obsługi Mieszkańców) z 12 stanowiskami obsługi. Łączna przewidywana liczba pracowników wyniesie ok. 570.
 
Biura, sale konferencyjne i najwyższe standardy bezpieczeństwa
 
Wykonawca projektując budynek, powinien tak rozplanować podział pomieszczeń, aby w jednym pionie budynku oprócz poszczególnych pokoi dla pracowników znalazły się: sekretariat, zaplecze sekretariatu, pokoje dyrektora oraz zastępców. Na poszczególnych kondygnacjach powinny też być pomieszczenia bez dostępu światła – na archiwa akt i skład chronologiczny.

W związku z utworzeniem nowego Biura Obsługi Mieszkańców, będzie rozbudowany funkcjonujący w urzędzie centralnego systemu do zarządzania obsługą klientów, tzw. system kolejkowy. W ramach tego powstanie nowy 12-stanowiskowy oddział z wyposażeniem w urządzenia sieciowe do bezpośredniej obsługi interesantów: nowy automat biletowy, wyświetlacze oraz głosowy system przywoławczy wraz z licencjami. Poza tym, w poczekalniach i w głównych ciągach komunikacyjnych maja być zamontowane monitory prezentacyjne, a na dwóch piętrach, dwie nowoczesne sale konferencyjne z kompletnym sprzętem audiowizualnym, m.in. projektorami, ekranami oraz nagłośnieniem. 

Nowy budynek ma spełniać też najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa oraz zasilania w energię elektryczną m.in. centralne ups-y, zasilanie elektryczne z dwóch niezależnych przyłączy (lub z agregatem). Ma mieć też onitoring wewnętrzny, monitoring wizyjny zewnętrzny, kontrolę dostępu do pomieszczeń technicznych i wydzielonych stref budynkowych, system rejestracji czasu pracy, rozpoznawanie tablic rejestracyjnych i powiązany z tym systemem dostęp do parkingu podziemnego.

Główne wejście do siedziby urzędu zaplanowano od strony ul. Leszczyńskiego. 

reklama
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama