Ratusz przypomina, że mimo obostrzeń Urząd Miasta Lublin przyjmuje i obsługuje mieszkańców we wszystkich sprawach z zakresu administracji samorządowej, które ma w swoich kompetencjach oraz, że ze względów bezpieczeństwa obsługa odbywa się przy zachowaniu wszystkich wymogów sanitarnych.
- Przed wizytą, prosimy interesantów o zasłonięcie nosa i ust, co jest obowiązkowe w każdej publicznej przestrzeni, także w urzędzie, oraz o zachowanie dystansu. Przy wejściu należy również zdezynfekować dłonie lub nałożyć rękawiczki jednorazowe. W przestrzeniach wspólnych urzędu wszystkich obowiązuje zakrywanie ust i nosa, zarówno pracowników, jak i klientów - informuje Monika Głazik z Biura Prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin.
Dopuszczalna liczba osób przebywających w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu to 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, dlatego Urząd zaleca wcześniejsze umówienie wizyty, zwłaszcza w sprawach z zakresu Wydziału Komunikacji (ul. Czechowska 19A), który jest najbardziej obleganym wydziałem. Można to zrobić przez internet.
Z kolei w Biurach Obsługi Mieszkańców (przy ul. Wieniawskiej 14, Filaretów 44, Franciszka Kleeberga 12A, Szaserów 13-15), w Urzędzie Stanu Cywilnego oraz w Wydziale Spraw Administracyjnych (ul. Spokojna 2) mieszkańcy są obsługiwani bez wcześniejszego umówienia telefonicznego, według kolejności przyjścia.
- W przypadku spraw załatwianych przez pozostałe wydziały czy komórki organizacyjne urzędu, gdy niezbędne jest osobiste przybycie interesanta, między innymi w przypadku konieczności uzupełnienia składanych dokumentów lub korzystania z prawa zapoznania się z dokumentami, w trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo, prosimy o wcześniejsze, telefoniczne umówienie wizyty - dodaje Monika Głazik.
Urzędnicy przypominają, że w stanie epidemii najbezpieczniejszą drogą załatwienia spraw pozostaje forma elektroniczna lub poczta.