reklama
reklama

Jutro spotkanie online o zrównoważonej mobilności miejskiej w Lublinie

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Miasto Lublin

Jutro spotkanie online o zrównoważonej mobilności miejskiej w Lublinie - Zdjęcie główne

Jutro spotkanie online o zrównoważonej mobilności miejskiej w Lublinie | foto Miasto Lublin

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Kończy się pierwszy etap konsultacji społecznych dotyczących tworzenia dwóch strategicznych dla mobilności Miasta Lublin dokumentów. Jutro odbędzie się spotkanie online.
reklama

Drugie spotkanie
 
Do niedzieli (15 listopada) można zgłaszać uwagi i propozycje, które wyznaczą kierunki rozwoju zrównoważonej mobilności dla Lublina. Z kolei jutro (10 listopada) odbędzie się otwarte spotkanie online, które zacznie się o godzinie 16.30. Link do panelu dyskusyjnego zostanie opublikowany na stronie Urzędu Miasta Lublin. Głównym celem spotkania jest zdefiniowanie problemów, potrzeb transportowych na obszarze miasta i zebranie wniosków. Moderatorem panelu dyskusyjnego będzie Piotr Skrzypczak. Spotkanie będzie tłumaczone na Polski Język Migowy.
 
- Finalizujemy pierwszą część kilkuetapowych konsultacji. Uczestnikom pierwszego spotkania dziękuję za liczną obecność i zaangażowanie oraz przekazane opinie, a wszystkich zainteresowanych zapraszamy do udziału w kolejnym wydarzeniu w formule online. Podczas spotkania wyjaśnimy cały proces konsultacyjny oraz zaprezentujemy najważniejsze założenia dokumentów zawierające zagadnienia związane z ochroną środowiska, planowaniem przestrzennym oraz funkcjonowaniem miasta pod kątem szeroko rozumianej polityki mobilności - mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Miasta Lublin ds. inwestycji i rozwoju.
 
To już drugie tego typu wydarzenie, bo pierwsze odbyło się w zeszłym miesiącu. Wtedy padały pytania i sugestie dotyczące kwestii dróg rowerowo-pieszych, komunikacji miejskiej, parkingów czy też samego bezpieczeństwa na drogach. Poroszano tematy m.in. dotyczące nadania priorytetu komunikacji publicznej kosztem kierowców indywidualnych, utrzymania dobrej częstotliwości kursów autobusów i trolejbusów, stworzenia obwodnicy rowerowej, zadbania o drogi rowerowe i rowerowo-piesze przy rzekach (zagospodarowanie rzeki Bystrzycy) czy oświetlenia i zadrzewienia ciągów pieszo-rowerowych.
Konsultacje i spotkania są  początkiem prac nad stworzeniem nowych projektów dokumentów, których opracowanie odbywa się z udziałem mieszkańców. Mieszkańcy będą mieli wpływ na końcowe wersje dokumentów. W kolejnych etapach konsultacji, o ile pozwoli na to sytuacja epidemiczna, przewidziana jest organizacja spotkań warsztatowych, które mają na celu aktywizację różnych grup odbiorców. Będą publikowane też wyniki kolejnych etapów prac, z zaproszeniem do ich recenzowania. 

 

Plan Zrównoważonej Mobilności Miasta Lublin na lata 2022-2026 

 
To dokument o charakterze strategicznym, będący kompleksową oceną możliwie wielu aspektów mających wpływ na kwestie rozwoju zrównoważonej mobilności Miasta. Ma określić działania zmierzające do zwiększenia dostępności obszarów miejskich oraz zapewnienie wysokiej jakości mobilności i transportu zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, obejmujących dojazd do obszaru miejskiego, przejazd przez ten obszar, jak również przemieszczanie się w jego obrębie różnymi środkami transportu. Duży nacisk w dokumencie  ma być położony na zwiększenie mobilności pieszej i rowerowej oraz wykorzystanie potencjału transportu zbiorowego. Będzie zawierał nie tylko diagnozę obecnej sytuacji, ale także konkretne cele i działania podejmowane na terenie Lublina na rzecz wszechstronnego i równomiernego rozwoju wszystkich środków transportu, a tym samym zrównoważonego zarządzania mobilnością miejską. 
 
Strategia Mobilności Miejskiej
 
To dokument zawierający dotychczasowe strategie i standardy, zwłaszcza w kwestii ruchu pieszego i rowerowego, ale teraz ma być rozszerzony o inne kwestie związane ze strategią rozwoju i polityką pieszo-rowerową. W opracowaniu zawarte będą aspekty związane z mikromobilnością oraz podstawy projektowania uniwersalnego i standardów parkingowych. Opracowane zostaną również spójne standardy techniczne dla całej infrastruktury pieszej, rowerowej, parkingowej wraz z zasadami stosowania elementów wyposażenia pasów drogowych, w kontekście także ograniczeń parkowania pojazdów czy urządzeń obsługujących ruch rowerowy. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama