reklama
reklama

Jutro spotkanie online o zrównoważonej mobilności miejskiej w Lublinie

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Jutro spotkanie online o zrównoważonej mobilności miejskiej w Lublinie - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościKończy się pierwszy etap konsultacji społecznych dotyczących tworzenia dwóch strategicznych dla mobilności Miasta Lublin dokumentów. Jutro odbędzie się spotkanie online.
reklama

Drugie spotkanie
 
Do niedzieli (15 listopada) można zgłaszać uwagi i propozycje, które wyznaczą kierunki rozwoju zrównoważonej mobilności dla Lublina. Z kolei jutro (10 listopada) odbędzie się otwarte spotkanie online, które zacznie się o godzinie 16.30. Link do panelu dyskusyjnego zostanie opublikowany na stronie Urzędu Miasta Lublin. Głównym celem spotkania jest zdefiniowanie problemów, potrzeb transportowych na obszarze miasta i zebranie wniosków. Moderatorem panelu dyskusyjnego będzie Piotr Skrzypczak. Spotkanie będzie tłumaczone na Polski Język Migowy.
 
- Finalizujemy pierwszą część kilkuetapowych konsultacji. Uczestnikom pierwszego spotkania dziękuję za liczną obecność i zaangażowanie oraz przekazane opinie, a wszystkich zainteresowanych zapraszamy do udziału w kolejnym wydarzeniu w formule online. Podczas spotkania wyjaśnimy cały proces konsultacyjny oraz zaprezentujemy najważniejsze założenia dokumentów zawierające zagadnienia związane z ochroną środowiska, planowaniem przestrzennym oraz funkcjonowaniem miasta pod kątem szeroko rozumianej polityki mobilności - mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Miasta Lublin ds. inwestycji i rozwoju.
 
To już drugie tego typu wydarzenie, bo pierwsze odbyło się w zeszłym miesiącu. Wtedy padały pytania i sugestie dotyczące kwestii dróg rowerowo-pieszych, komunikacji miejskiej, parkingów czy też samego bezpieczeństwa na drogach. Poroszano tematy m.in. dotyczące nadania priorytetu komunikacji publicznej kosztem kierowców indywidualnych, utrzymania dobrej częstotliwości kursów autobusów i trolejbusów, stworzenia obwodnicy rowerowej, zadbania o drogi rowerowe i rowerowo-piesze przy rzekach (zagospodarowanie rzeki Bystrzycy) czy oświetlenia i zadrzewienia ciągów pieszo-rowerowych.
Konsultacje i spotkania są  początkiem prac nad stworzeniem nowych projektów dokumentów, których opracowanie odbywa się z udziałem mieszkańców. Mieszkańcy będą mieli wpływ na końcowe wersje dokumentów. W kolejnych etapach konsultacji, o ile pozwoli na to sytuacja epidemiczna, przewidziana jest organizacja spotkań warsztatowych, które mają na celu aktywizację różnych grup odbiorców. Będą publikowane też wyniki kolejnych etapów prac, z zaproszeniem do ich recenzowania. 

reklama

 

Plan Zrównoważonej Mobilności Miasta Lublin na lata 2022-2026 

 
To dokument o charakterze strategicznym, będący kompleksową oceną możliwie wielu aspektów mających wpływ na kwestie rozwoju zrównoważonej mobilności Miasta. Ma określić działania zmierzające do zwiększenia dostępności obszarów miejskich oraz zapewnienie wysokiej jakości mobilności i transportu zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, obejmujących dojazd do obszaru miejskiego, przejazd przez ten obszar, jak również przemieszczanie się w jego obrębie różnymi środkami transportu. Duży nacisk w dokumencie  ma być położony na zwiększenie mobilności pieszej i rowerowej oraz wykorzystanie potencjału transportu zbiorowego. Będzie zawierał nie tylko diagnozę obecnej sytuacji, ale także konkretne cele i działania podejmowane na terenie Lublina na rzecz wszechstronnego i równomiernego rozwoju wszystkich środków transportu, a tym samym zrównoważonego zarządzania mobilnością miejską. 
 
Strategia Mobilności Miejskiej
 
To dokument zawierający dotychczasowe strategie i standardy, zwłaszcza w kwestii ruchu pieszego i rowerowego, ale teraz ma być rozszerzony o inne kwestie związane ze strategią rozwoju i polityką pieszo-rowerową. W opracowaniu zawarte będą aspekty związane z mikromobilnością oraz podstawy projektowania uniwersalnego i standardów parkingowych. Opracowane zostaną również spójne standardy techniczne dla całej infrastruktury pieszej, rowerowej, parkingowej wraz z zasadami stosowania elementów wyposażenia pasów drogowych, w kontekście także ograniczeń parkowania pojazdów czy urządzeń obsługujących ruch rowerowy. 

reklama
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama