- Obecnie Lublin jest gotowy i chętny do wdrażania programów pilotażowych w dziedzinie elektromobilności, wypracowania dobrych praktyk, zbudowania zespołu eksperckiego i utworzenia Centrum Elektromobilności w naszym mieście. Ze względu na ochronę powietrza przed zanieczyszczeniami pyłowymi i gazowymi oraz potrzebę ograniczenia hałasu w mieście, rozwój komunikacji elektrycznej jest bardzo potrzebny. – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina.
Lublin posiada niezbędną infrastrukturę, którą tworzy ponad 61 km trakcji trolejbusowych oraz największy system „pojazdów na szelkach” liczący 90 trolejbusów kursujących na 12 liniach i 111 trolejbusów w inwentarzu (wszystkie pojazdy są produkcji polskiej, w tym 38 trolejbusów wyprodukowanych w Lublinie przez firmę URSUS).
Dodatkowo w mieście jest 12 podstacji trolejbusowych zarządzanych zdalnie przez Centrum Sterowania Mocą. Trolejbusowa sieć trakcyjna może być wykorzystywana jako sieć wewnętrzna do testowania urządzeń stabilizujących sieć elektroenergetyczną i systemów magazynowania energii. Plany rozwoju transportu zbiorowego na lata 2014-2020 przewidują zakup 40 nowych trolejbusów, budowę 3 podstacji zasilających trakcję trolejbusową oraz budowę 10 km nowej trakcji trolejbusowej.
Elektromobilny Lublin
Opublikowano:
Autor: na podst. UM Lublin | Zdjęcie: UM Lublin
Przeczytaj również:
WiadomościLublin jest gotowy do wdrażania programów pilotażowych, wypracowania dobrych praktyk i utworzenia Centrum Elektromobilności. W lutym władze miasta podpiszą stosowne dokumenty z Ministerstwem Rozwoju i Finansów
Polecane artykuły:
wróć na stronę główną
ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.
e-mail
hasło
Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE