Do Komendy Powiatowej Policji w Świdniku zgłosił się 67-letni mieszkaniec Świdnika, który powiedział, że na jego numer telefonu zadzwoniła osoba podająca się za pracownika departamentu ochrony finansowej i poinformowała, że ktoś próbował zaciągnąć pożyczkę w kwocie 2 tys. złotych na jego dane.
Gdy mężczyzna powiedział, że taka sytuacja nie miała miejsca, został poinformowany, że skontaktuje się z nim konsultant jego banku i poinstruuje go co ma zrobić. Gdy nastąpił ponowny kontakt telefoniczny, osoba dzwoniąca przedstawiła się jako pracownik banku z departamentu bezpieczeństwa. Poleciła mężczyźnie zainstalowanie programu Anydesk do zdalnej obsługi pulpitu, następnie zmianę haseł do bankowości elektronicznej i finalnie przelanie wszystkich środków zgromadzonych na rachunkach na numer konta opiekuna banku. Mężczyzna przelał w sumie 14 500 złotych.
Następnie mężczyzna otrzymał kolejny telefon, tym razem od prawdziwego pracownika banku, który po zadaniu mu pytań o cel przelania środków i jakie czynności poprzedziły dokonanie transakcji, wytłumaczył mu ze 67-latek stał się ofiarą oszustów. Środki przelane na rachunek oszustów udało się w porę zablokować - aspirant sztabowy Elwira Domaradzka z świdnickiej policji
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.