Odcinek pobiegnie przez gminy Krasnystaw, Izbica oraz Stary Zamość. Zacznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem.
W ramach inwestycji powstanie 16 obiektów inżynierskich, w tym trzy węzły drogowe (Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica). Planowana jest też budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych Ostrzyca oraz obwodu utrzymania drogi ekspresowej w okolicach Krasnegostawu, a także estakad i mostów m.in. nad rzekami Żółkiewka i Wieprz. Budowa i przebudowa obejmie ok. 30 km dróg niższych kategorii do obsługi ruchu lokalnego.
CZYTAJ TAKŻE: Krok do rozbudowy Via Carpatia. Ten odcinek będzie na granicy Lubelszczyzny i Mazowsza
Wykonawca ma 41 miesięcy na zrealizowanie inwestycji. Na etapie prac budowlanych nie wlicza się okresów zimowych od połowy grudnia do połowy marca. Oddanie drogi do użytku planowane jest w drugiej połowie 2028 roku.
Po podpisaniu umowy, kolejnym krokiem będzie opracowanie przez wykonawcę projektu budowlanego, a także uzyskanie wymaganych zezwoleń, w tym m.in. decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Złożenie wniosku do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji ZRID planowane jest jesienią przyszłego roku.
Dofinansowanie odcinka przygranicznego
Ponad 61 mln euro wyniesie dofinansowanie na zaprojektowanie i budowę ponad 17-kilometrowego odcinka S17 Tomaszów Lubelski - Hrebenne. To efekt umowy o dofinansowanie (Grant Agreement) podpisanej między GDDKiA a Europejską Agencją Wykonawczą ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA).
Umowa jest wynikiem rozstrzygnięcia piątego konkursu w ramach puli ogólnej instrumentu Łącząc Europę 2021-2027 (Connecting Europe Facility – CEF), w którym GDDKiA złożyła swoją aplikację jako samodzielny beneficjent. Zatwierdzona umową kwota dofinansowania stanowi 50 proc. wydatków kwalifikowanych na kontynuację projektowania i budowę ponad 17-kilometrowego odcinka trasy S17 od Tomaszowa Lubelskiego do Hrebennego (wraz z infrastrukturą towarzyszącą).
Poza poprawą bezpieczeństwa i komfortu podróży, nowa trasa S17 ułatwi dostęp do kluczowych szlaków komunikacyjnych w kraju. Dzięki S17 mieszkańcy południowo-wschodniej części woj. lubelskiego otrzymają nie tylko drogę ekspresową do Lublina, ale także dzięki funkcjonującej obwodnicy Lublina, kierowcy w bezpieczny i komfortowy sposób dojadą do Warszawy czy Rzeszowa, a w przyszłości, po wybudowaniu "północnej" S19, także do Białegostoku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.