Od kilku lat studenci prowadza akcję dobroczynną “Tost”, podczas której zbierają datki na rzecz potrzebujących. Nazwa wzięła się od sprzedawanych na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II w okresie przedświątecznym wypieków, robionych przez studentów Dziennikarstwa. Były to m.in. ciasta, babeczki, ciastka i tosty.
W tym roku z powodu stanu epidemicznego, studenci przenieśli wydarzenie do internetu. Tradycyjny tost będzie wirtualny, stąd nazwa akcji - "Tost" 2.0.
- Cieszę się, że studenci pierwszego roku dołączyli do koła naukowego, są pełni zaangażowania i chętni do działania również w tej akcji charytatywnej. Wiem, że wyjdzie z tej współpracy wiele dobrego - mówi Julia Dudzińska, prezes Koła Naukowego Studentów Dziennikarstwa KUL, podkreślając, że chcą, aby dzięki akcji uśmiech chociaż na chwilę zagościł na twarzach najmłodszych.
Zbiórka zaczęła się we wtorek (17 lostopada) i potrwa do 17 grudnia. Prezenty będą przekazane 20 grudnia. Pieniądze można wpłacać za pośrednictwem strony internetowej zrzutka.pl. Aktualnie zebrano 530 zł (stan na godzinę 19.00, 19 listopada).