reklama
reklama

10 lat BRA Day w Polsce!

Materiał promocyjny

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Materiał sponsorowany

10 lat BRA Day w Polsce! - Zdjęcie główne

BRA Day to wyjątkowa inicjatywa, mająca na celu popularyzację wiedzy na temat nowoczesnych metod leczenia raka piersi | foto Materiał sponsorowany

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

PROMOWANEBRA Day to wyjątkowa inicjatywa, mająca na celu popularyzację wiedzy na temat nowoczesnych metod leczenia raka piersi, w tym rekonstrukcji piersi po mastektomii i promocję profilaktyki onkologicznej. To także niezwykła społeczność kobiet – BRAdejek, które łączy doświadczenie choroby i siła wzajemnego kobiecego wsparcia. BRA Day to również coroczna, uroczysta gala łącząca ze sobą odległe na co dzień światy – medycyny i mody. Głównym organizatorem wydarzenia od 10 lat jest Wojewódzkie Wielospecjalistyczne Centrum Onkologii i Traumatologii im. M. Kopernika w Łodzi.
reklama

BRA Day - Breast Reconstruction Awareness Day, zwany w Polsce Dniem Informacji o Rekonstrukcjach Piersi, to inicjatywa ogólnoświatowa, zainicjowana w Kanadzie w 2011 r., na grunt polski przeniesiona w 2014 r., której założeniem jest upowszechnianie wiedzy na temat leczenia chorób nowotworowych piersi, możliwości i metod rekonstrukcji piersi po mastektomii, a także promocja profilaktyki onkologicznej. Co bardzo istotne, dla osób skupionych wokół idei BRA Day, rekonstrukcja piersi po mastektomii traktowana jest jako integralna część leczenia kobiet chorych na raka piersi. Główne działania w ramach BRA Day co roku odbywają się w październiku – miesiącu świadomości raka piersi. Bohaterkami BRA Day Polska są pacjentki z całego kraju, które zakończyły proces leczenia, bądź są w jego trakcie. „Tym z pań, które mają problem z samoakceptacją po leczeniu i powrotem do pełni życia, pomagamy odkryć na nowo ich piękno i siłę” – powiedziała Magdalena Janus-Hibner, Zastępca Dyrektora ds. Projektów, Rozwoju i Organizacji Onkologii Wojewódzkiego Wielospecjalistycznego Centrum Onkologii i Traumatologii im. M. Kopernika w Łodzi.

reklama

10 lat temu jednym z głównych celów organizatorów BRA Day było zwiększanie świadomości Polek na temat możliwości rekonstrukcji piersi po zabiegach mastektomii i popularyzowanie wiedzy na temat metod leczenia raka piersi. Polki nie miały świadomości, że zabieg rekonstrukcji piersi po mastektomii jest refundowany i mają do niego prawo. Mastektomia była wręcz utożsamiana z utratą kobiecości. Dopiero za sprawą Angeliny Jolie dotarło do nas, czym jest mastektomia profilaktyczna, a kobiety skupione wokół BRA Day zaczęły się wspierać, pomagać sobie nawzajem, dając sobie tym samym siłę do życia.

18 października 2024 r. w Teatrze Wielkim w Łodzi odbyła się 10., jubileuszowa Gala BRA Day. 50 pacjentek z całego kraju w zaskakujący sposób zaprezentowało się w roli modelek. Wystąpiły w kreacjach przygotowanych przez polskich projektantów: Jackoba Buczynskiego, Jarosława Ewerta, Kovalowe i Rad Duet. Swoimi występami galę uświetnili: zespół Blue Café, który od samego początku wspiera BRA Day Polska, saksofonista Michał Kobojek oraz Iwona Drzymała i Karolina Midura, które zaprezentowały sztukę aerial dance na szarfach. Galę poprowadzili Magdalena Janus Hibner – Zastępca Dyrektora ds. Projektów, Rozwoju i Organizacji Onkologii Wojewódzkiego Wielospecjalistycznego Centrum Onkologii i Traumatologii im. M. Kopernika w Łodzi oraz znany prezenter telewizyjny Damian Michałowski. Galę wyreżyserowała Magdalena Rozenfeld, a autorką identyfikacji wizualnej była ceniona ilustratorka i graficzka Anna Halarewicz. Artystka wykonała też portrety 15 pacjentek. Wernisaż wystawy prac miał miejsce w dniu Gali w foyer Teatru Wielkiego w Łodzi. Wydarzenie zostało objęte Patronatem Honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny, Marszałka Województwa Łódzkiego Joanny Skrzydlewskiej, Prezydenta Miasta Łodzi Hanny Zdanowskiej oraz Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia. Współorganizatorem Gali był Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Gala BRA Day 2024 nie mogłaby się odbyć bez wsparcia i pomocy m.in. Partnerów Głównych, takich jak Uniwersytet Medyczny w Łodzi oraz Haier Polska i Toyota Polska, a także pozostałych partnerów, sponsorów i darczyńców.

reklama

Bądź na bieżąco – obserwuj nas w social media:

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama