Wsparcie ślubno-weselne cz. 1

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: internet

Wsparcie ślubno-weselne cz. 1 - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kultura Nadszedł ten cudowny dzień - On padł na kolana, Ona ze łzami w oczach przyjęła oświadczyny. Piękny czas, lecz ta chwila euforii szybko mija, a Narzeczeni pozostają z pytaniem - co dalej?

Ślub to ważne wydarzenie w życiu każdego człowieka- dla wielu kobiet jest ziszczeniem wieloletnich marzeń z dzieciństwa, dla mężczyzn oznacza poważne wejście w dorosłość i wzięcie odpowiedzialności za nową rodzinę. Ale co zrobić, aby okres narzeczeństwa i  jednoczesnych przygotowań do ślubu nasuwał Nam na myśl same pozytywne i piękne wspomnienia? Mamy dla Was kilka praktycznych porad, jak zorganizować ślub i wesele, aby w międzyczasie nie zwariować i o niczym nie zapomnieć.

Konsultantka ślubna

Podstawowym zagadnieniem, od którego  należy rozpocząć przygodę z planowaniem ślubu jest określenie oczekiwań. Jeżeli mamy pewną wizje tego dnia, wiemy na czym zależy Nam najbardziej- to już połowa sukcesu. Co natomiast maja zrobić osoby, które zupełnie nie odnajdują się w obecnych trendach ślubnych, nie potrafią się zdecydować na konkretny model wesela, lub zwyczajnie nie dysponują czasem na dopilnowanie tego całego zamieszania?

Dla takich osób jest ratunek w postaci konsultantki ślubnej- jest to osoba, która podzieli się z Nami swoim doświadczeniem, pokaże możliwe rozwiązania, pokieruje, a przede wszystkim wesprze i odciąży w tak stresującej dla Nas sytuacji. W Lublinie usługi konsultantki ślubnej świadczy Joanna Łukasik-Komoszyńska.

www.rajana.pl

Czego możemy oczekiwać od  osoby konsultanta? „ Jestem od tego, żeby Państwo Młodzi mogli skupić się na przeżywaniu tego wielkiego dnia, a przygotowania stały się intymnym i duchowym doświadczeniem. Nie zrobię za nich wszystkiego, ale mogę ich odciążyć w 80%.” Podstawą do współpracy z Panią Joasią jest dobra komunikacja, która w połączeniu z kreatywnością i otwartością owocuje zadowoleniem nawet najbardziej niezdecydowanej Młodej Pary. „ Rozmawiamy  o marzeniach i oczekiwaniach. Konfrontujemy to z możliwościami i wybieramy najkorzystniejsze opcje. Robimy burzę mózgów” – opowiada Pani Joanna. „Często spotykam Młode Pary, które mają już sprecyzowaną wizję swojego dnia ślubu. Pomagam im wtedy spiąć poszczególne elementy a następnie koordynuję ten dzień.  Potrafią zaskoczyć niebanalnymi pomysłami. Są też Pary, które przez swoją pracę zawodową nie mogą poświęcić dość czasu na poszukiwania . Wtedy moją rolą jest zapewnienie najlepszych rozwiązań od miejsca na wesele,  przez dekoracje na podziękowaniach dla gości kończąc.”

Jeżeli obawiacie się, że konsultant działa wg utartego schematu, lub Wasze wesele będzie kopią wielu innych- Pani Joanna rozwiewa wątpliwości: „ Nie ma gotowego katalogu. Miłość to odrębna historia dwojga ludzi.  Tak samo jest z przyjęciem weselnym. Tworzymy je czerpiąc inspiracje z wspólnych rozmów z Młodą Parą. Punkt po punkcie układamy wspólnie tę układankę. Ogranicza Nas tylko wyobraźnia. Jeśli  przyszli małżonkowie mają wspólne zainteresowania, nietypowe zawody lub wyjątkową historię poznania wykorzystujemy to w motywie przewodnim wesela. Wszystko po to by podkreślić indywidualizm wydarzenia. ”

Nie ważne, czy podejmiemy decyzję o samodzielnym sprostaniu wszystkim przygotowaniom, czy powierzymy to profesjonalnemu konsultantowi  ślubnemu- mamy już pewne założenia, plany i koncepcje. Przyszedł więc trudny, ale jakże istotny moment skonfrontowania Naszych marzeń z rzeczywistością. Budżet- chcąc nie chcąc, podstawowe kryterium decydujące o tym, jak będzie wyglądać Nasz ślub. Jak radzi Pani Joanna, należy określić konkretny budżet oraz jego źródło- rodzice, kredyt, bądź wkład własny. „Odradzam kredyt i myślenie, że koperty zwrócą nam koszt wesela”- ostrzega Pani Joasia. W sytuacji, gdy okazuje się, że nie będziemy w stanie sfinansować wszystkich Naszych zachcianek , należy poszukać oszczędności. Możemy zrezygnować z dodatkowych atrakcji (pokazów barmańskich, fotobudki, napisów świetlnych), część dekoracji wykonać samodzielnie (winietki, tablice gości, podziękowania dla gości) a kosztowny pokaz ogni sztucznych, zastąpić balonami ledowymi, bądź lampionami szczęścia.

Trzecim podstawowym punktem na liście ślubnej, gdy znamy już budżet, powinno być określenie listy gości. Ogromne rodzinne wesele na 300 osób, czy skromne przyjęcie, bądź impreza weselna z najbliższymi- wybór należy do Nas i oczywiście do rodziców, jeżeli posiadają wkład finansowy w wesele.

Dom weselny

              Gdy na papierze mamy już wstępny zarys, najwyższy czas aby przystąpić do działania. Jak najszybciej powinniśmy zarezerwować najbardziej obleganych usługodawców. Zacznijmy od lokalu-nasz wybór będzie bardzo istotny. Jest to miejsce, gdzie odbywa się zasadnicza, najdłużej trwająca część zabawy weselnej. „ Przy wyborze lokalu należy zwrócić uwagę na wiele aspektów”- podpowiada Pan Piotr Żołopa- właściciel Zajazdu Hetman w Łuszczowie II.


www.hetman-luszczow.pl

„Przede wszystkim wielkość lokalu powinna być adekwatna do ilości zaproszonych gości. Musimy zadbać o to, aby każdy z weselników czuł się swobodnie i miał dostatecznie dużo miejsca do świętowania. Należy również zorganizować miejsce do spania dla gości przyjezdnych- warto, aby wynajmowany przez Nas lokal oferował bazę noclegową.” Kolejnym, ale jakże istotnym aspektem jest jedzenie. Zadbajmy o to, aby wybrać lokal, w którym jest ono smaczne i świeże. W końcu poza sala taneczną, najwięcej czasu spędzamy przy stole. Jeżeli wesele ma odbywać się w miesiącach letnich, warto zwrócić uwagę, czy w Sali jest klimatyzacja. „Ogromnym atutem Naszego lokalu jest drewniany taras, który wychodzi na zewnątrz. W miarę potrzeby, można połączyć go z salą główną, lub odseparować, tworząc tym samym oddzielną przestrzeń taneczną. Dla osób wymagających, posiadamy w ofercie pokaz sztucznych ogni, czy możliwość degustacji menu japońskiego.” Fotograf

              Kolejnym ważnym krokiem jest wybór fotografa, bądź kamerzysty. Na ten jakże ważny punkt należy poświęcić nieco więcej czasu i uwagi- w końcu fotograf towarzyszy Nam w każdym momencie tego cudownego dnia, tworząc niezapomnianą pamiątkę na całe życie. Chwile te są ulotne, warto więc wybrać profesjonalistę, który nie pozwoli im uciec, lecz zatrzyma w wyjątkowym kadrze na zawsze.

„Termin lepiej rezerwować jak najwcześniej”- radzi Pani Ewelina Podsiadła- fotograf z Lublina.


https://www.facebook.com/obrazowisko

„Zdarza się tak, że najbardziej popularni fotografowie podpisują umowy z dwuletnim wyprzedzeniem.” Jakimi więc kryteriami należy się kierować przy wyborze fotografa, aby potem nie żałować podjętej decyzji? „Spotkajmy się z wybranymi fotografami-nie jednym, zaplanujmy spotkanie z dwoma, trzema. Decyzję najlepiej podjąć po spotkaniach, kierując się jakością prac, ale też odczuciami w stosunku do danej osoby. Zadajmy tyle pytań, ile przyjdzie Nam do głowy. Pytajmy o sprzęt- wiem, że Młodzi nie muszą znać się na sprzęcie fotograficznym- tu chodzi o to, czy fotograf ma zapas, dodatkowy aparat, czy lampę błyskową, którym będzie mógł robić zdjęcia, jeśli pierwszy ulegnie awarii. Warto również przeczytać umowę” – radzi Pani Ewelina.  „Moim zdaniem wszystko zależy od pierwszego spotkania Pary Młodej i fotografa- jest to doskonały moment, by się poznać i polubić, bądź nie. Między Młodymi, a fotografem powinna być nic porozumienia i zaufania. Często dla lepszego poznania i sprawdzenia siebie, proponuję sesję narzeczeńską. Sesje takie odbywają się bez stresy, poznajemy się lepiej. Po takiej sesji i zobaczeniu jej efektów, Młodzi często mówią- mamy teraz 100 % zaufania – i to jest wspaniałe, bo kolejne spotkanie w dniu ślubu, gdzie stres wisi w powietrzu, Nasze spotkanie nie przypomina przyjścia nowej osoby, a sympatycznego znajomego. Dla obu stron współpraca jest wtedy łatwiejsza. Podstawą dobrych zdjęć, jest dobre samopoczucie Młodych- patrząc w stronę aparatu, muszą mieć pewność, że za nim stoi ktoś, kto razem z Nimi świętuje ich szczęście.”  Istotne może się okazać posiadanie uprawnień do fotografowania uroczystości kościelnych. Jak tłumaczy Pani Ewelina- „aby nabyć taki dokument, należy odbyć dwudniowy płatny kurs. W praktyce jednak bywa różnie, czasem Księża nie sprawdzają tych dokumentów, a czasem informują Młodych, aby przekazali fotografowi, by przyszedł przed Mszą z dokumentami do kancelarii parafialnej.

Skoro zdajemy już sobie sprawę, jak istotną funkcję pełni tego dnia fotograf, zapoznajmy się z kosztami tego przedsięwzięcia. „ Przede wszystkim należy sobie odpowiedzieć na pytanie, jakiego typu reportażu potrzebujemy. Czy będzie to pełna relacja obejmująca przygotowanie do ślubu, ceremonię i wesele oraz sesję plenerową, czy też zależy Nam na wersji minimalistycznej. Koszt wykonania usługi sięga od około 2000 złotych i wzrasta w zależności od potrzeb Państwa Młodych.” „Należy pamiętać, że dzień ślubu jest nie do powtórzenia , zdjęcia z tego dnia są pamiątką na całe życie, a album jest pierwszą księgą zaczynającą życie w związku małżeńskim. Nie oszczędzajmy na fotografie, nie zrzucajmy zrobienia pamiątki na barki wujka, który ma aparat, lub kogoś, kto się uczy.”
DJ

                   Ostatnim elementem układanki, jest wybór miedzy Dj-em, a orkiestrą. Jeżeli planujemy wesele tradycyjne, warto zastanowić się nad muzyką graną na żywo. Jednak, gdy w Naszym weselu ma pojawić się nutka nowoczesności, a stylem będzie ono nawiązywać do imprezy ze znajomymi- postawmy na Dj-a.  „ Na weselu najważniejszy jest klimat, a klimat tworzą ludzie bawiący się w takt muzyki. Każdy z Nas jest inny- różnimy się wiekiem, upodobaniami muzycznymi, zamiłowaniem do zabawy”- mówi Pan Paweł Błaszczak- Dj Joker.



https://www.facebook.com/Dj-Joker-296178920402062/

„Rolą dobrego Dj-a jest spełnienie oczekiwań zarówno Państwa Młodych, jak i gości. Bo któż z Nas nie wychodzi chętniej na parkiet, gdy słyszy muzykę z lat swojej młodości, lub kawałek kojarzący się z ukochana osobą. Warto, by Dj miał w swoim repertuarze cały przekrój hitów- od przytulańców z lat 80, na disco polo kończąc.” Ale co z wodzirejem, z kimś , kto w fajny sposób zachęci bardziej opornych gości do zabawy? „Oczywiście warto, aby taka osoba umilała Nam czas na weselu, pomogła w organizacji zabaw, czy zwyczajnie czuwała nad przebiegiem imprezy. Jednak często zdarza się, że tych zadań podejmuje się Dj”- tłumaczy Pan Paweł. „Gdy decydujemy się na usługi Dj-a -  wodzireja, upewnijmy się, czy ma on bogaty repertuar nie tylko muzyczny, ale i aby prowadzone przez Niego zabawy nie były nudne, oklepane, czy wręcz nieprzyzwoite. Co istotne, musi to być osoba z wyczuciem, która w naturalny, nienachalny sposób zachęca weselników do zabawy, nie wyciągając nikogo na siłę.”

Na co więc należy zwrócić szczególną uwagę przy wyborze Dj-a? „Przede wszystkim postawmy na osobę z doświadczeniem, która kocha to co robi i widać to w efektach jej pracy. Warto przed podjęciem decyzji zorientować się w Internecie, jakie opinie krążą na temat danego Dj-a oraz poszukać filmików przedstawiających Go w działaniu. Należy również zwrócić uwagę na sprzęt- czy jest to tylko podstawowa konsola i jeden głośnik, czy może Dj dysponuje profesjonalnym nagłośnieniem lub dodatkowymi gadżetami, np.: kolorowymi światełkami, dmuchawą z dymem czy z bańkami mydlanymi.” – radzi Pan Paweł.

„Jeżeli chodzi o terminy, to im wcześniej, tym lepiej. Do dobrego Dj-a termin trzeba rezerwować minimum rok przed weselem, a koszty zaczynają się od 2500 złotych w górę.

Kościół

                      Dopełnieniem początkowych przygotowań powinno być wybranie kościoła. Czynność  tę spokojnie możemy zaplanować po dokonaniu rezerwacji terminu w lokalu. Przy podejmowaniu decyzji, w którym kościele ma odbyć się ceremonia, warto kierować się potrzebami zarówno swoimi, jak i świętujących z Nami gości. Zorientujmy się przede wszystkim z jakimi kosztami musimy się zmierzyć. Każda parafia ma swoje zwyczaje i zasady, lepiej więc podczas pierwszej rozmowy z Księdzem dopytać o sprawy finansowe. Upewnijmy się również, czy Nasza siostra o anielskim głowie na pewno będzie mogła umilić Nam tę chwilę cudowną pieśnią, a Nasi znajomi po obsypaniu Młodych konfetti lub ryżem nie będą mieli problemów. Zwróćmy też uwagę na bardziej przyziemne sprawy- czy kościół dysponuje dywanem, pokrowcami na krzesła, ale i parkingiem, który pomieści auta wszystkich gości.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE