reklama
reklama

Powiat puławski: Miał inwestować w akcje, a został oszukany. Stracił pieniądze

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

Powiat puławski: Miał inwestować w akcje, a został oszukany. Stracił pieniądze - Zdjęcie główne

Miał inwestować w akcje, a został oszukany. Stracił pieniądze | foto Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje puławskie Blisko 10 tys. zł stracił mężczyzna, który chciał zainwestować w akcje. W efekcie został oszukany.
reklama

W środę (27 lipca) policja dostała zawiadomienie o oszustwie. 69-letni mieszkaniec województwa wielkopolskiego, przebywający z żoną na wczasach w Kazimierzu Dolnym, poinformował, że w wyniku działania oszustów stracił prawie 10 tys. zł.

- Z relacji zawiadamiającego wynika, że zaczęło się od ogłoszenia w internecie o łatwym i szybkim zarobku na "akcjach Orlenu". Z ogłoszenia, zawierającego zdjęcia kierownictwa spółki wynikało, że można zarobić nawet kilka tysięcy złotych miesięcznie. 69-latek postanowił nabyć trochę akcji. Zadzwonił pod podany w ogłoszeniu numer i w rozmowie z kobietą, która odebrała telefon dowiedział się, że musi zainwestować minimum tysiąc złotych. Postanowił zaryzykować i przelał żądaną kwotę na podane przez rozmówczynię konto. Wcześniej, za jej namową, zainstalował sobie na telefonie aplikację do bankowości internetowej - informuje komisarz Ewa Rejn - Kozak z KPP w Puławach.

Potem do 69-latka zadzwonił mężczyzna. Poinformował, że chcąc inwestować dalej, musi zainstalować na telefonie aplikację QuicSupport. To zdalna pomoc techniczna, która używana prawidłowo pozwala świadczyć np. zdalną pomoc techniczną w przypadkach kiedy użytkownik udostępniający zdalny dostęp do swojego komputera nie jest obyty z jego obsługą.

Mężczyzna instalując tę aplikację, nieświadomie umożliwił dostęp do swoijego telefonu oszustom. Zrobił zdjęcia swojego dowodu osobistego oraz karty do bankomatu i wysłał fałszywemu doradcy.

- Gdy rozmówca zaczął się domagać hasła do internetowego konta bankowego, 69-latek nabrał podejrzeń co do jego zamiarów. Zgodził się podać tylko jednorazowe hasło i zakończył rozmowę - dodaje komisarz Ewa Rejn - Kozak. - Gdy zalogował się powtórnie na swoje konto, odkrył, że 9 tysięcy złotych zostało przewalutowane na dolary w banku poza granicami Polski. Natychmiast skontaktował się z obsługą swojego banku, która poleciła mu zablokować konto oraz unieważnić dowód osobisty i kartę do bankomatu, aby zapobiec kolejnym transakcjom, w tym np. zaciągnięciu pożyczki.

W sumie, 69-letni mieszkaniec Wielkopolski stracił blisko 10 tys. zł. Policjanci wyjaśniają sprawę.

reklama
reklama
Artykuł pochodzi z portalu pulawy.24wspolnota.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama