Hydros to prototyp innowacyjnego trójkołowego pojazdu wyposażonego w napęd wodorowy. Pojazd został zaprojektowany tak, aby maksymalnie zminimalizować straty energii dzięki aerodynamicznemu nadwoziu, niesamowicie niskim oporom mechanicznym oraz bardzo sprawnemu układowi napędowemu. Konstrukcja opiera się na monokoku wykonanym z nowoczesnych lekkich materiałów kompozytowych.
- Cały pojazd został zaprojektowany przy użyciu oprogramowania CAD. Każdy najmniejszy element, taki jak śrubki i przewody elektryczne został najpierw odwzorowany w środowisku trójwymiarowym. Większość części pojazdu zaprojektowaliśmy sami w celu minimalizacji masy pojazdu. Dużo elementów wykonanych zostało z włókna węglowego, gdyż ten materiał cechuje się ogromną wytrzymałością w stosunku do masy – mówi Tytus Tulwin, prezes Studenckiego Koła Naukowego „Napędy Lotnicze”.
W maju br. zespół Hydrosa wziął udział w zawodach Shell Eco Marathon Challenger Event w Le Mans, które są swoistym testem przed zawodami głównymi. W 3-dniowych zawodach brało udział 36 drużyn z całej Europy.
- Pojazd jeździł świetnie, mimo znacznej redukcji masy pojazdu nie ucierpiała na tym wytrzymałość i niezawodność. Najważniejsze, że osiągnęliśmy niezły wynik wynoszący 280 km/kWh - podsumowuje Tulwin.
Nietypowy pojazd na Politechnice Lubelskiej
Opublikowano:
Autor: Lublin24
Przeczytaj również:
WiadomościDla fanów samochodów przyszłości to nie lada gratka. 1 czerwca br. w godz. 8.00-16.00 w holu głównym Wydziału Mechanicznego Politechniki Lubelskiej odbędzie się pokaz najbardziej energooszczędnego pojazdu elektrycznego na świecie. Koszt przejazdu 1000 km Hydrosem wynosi zaledwie jedną złotówkę!
Polecane artykuły:
wróć na stronę główną
ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.
e-mail
hasło
Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE